Löysin linkin e-koodiavaimeen ja pakkohan minun oli ladata se ja tutkiskella mitä kaikki e-koodit tarkoittavat. Nimen perusteella eivät ne minulle mitään sanoneet, mutta hassuja yhtäläisyyksiä löytyy.
E-koodien lisäksi löysin toisen mielenkiintoisen linkin, otsikolla Älä usko humpuukiin. Linkki käsitteli markkinointia ja kuluttajien hyväuskoisuutta. Siinä oli pitkä listä ominaisuuksia, jonka kohdalla pitäisi erittäin kriittinen, jos tuotteen markkinoinnissa luvataan kyseisiä asioita.
Parhaat palat:
- tuotteen vaikutus kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta
- ensimmäisen 72 tunnin sisällä painosi putoaa vähintään 3 kg
- paino laskee, vaikka syöt ja liikut kuin ennenkin
- kasvojesi rypyt siliävät hetkessä
- tuotetta myydään viittaamalla yksittäisen lääkärin, kuluttajan, julkisuuden henkilön tai viranomaisen suosituksiin tai hyväksyntään
- ortopedi X suosittelee
- Elintarviketurvallisuusviraston rekisteröimä
- sadat tyytyväiset kuluttajat kertovat
- vaikutus perustuu kiinalaiseen farmakopeaan
- tuotetta markkinoidaan tyytyväisyystakuulla
Samalla sain testata tietämykseni humpuukista. Oma tulokseni oli 7/10. Kokeilkaa ja ihmetelkää. :D
Saana
Heh, minäkin sain 7/10 :D Olen eksynyt Eviran sivuille useasti työni puolesta ja sieltä toden totta löytyy selattavaa. Olen joskus eksynyt hieman aiheestakin selaillessani niitä... :D
VastaaPoista